Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Amikor belevágsz egy komplex, egyedi weboldal fejlesztésébe Kispesten, elengedhetetlen, hogy a tesztelést ne hagyd az utolsó pillanatra. A tesztelési fázisok menedzsmentje nélkül könnyen átláthatatlanná válik a projekt, és a hibajavítás költségei is pillanatok alatt elszállhatnak. Nézzük, hogyan érdemes felépíteni a folyamatot!

1. Tesztterv készítése
Első lépésként össze kell állítani a részletes teszttervet. Ebben definiálod, hogy milyen típusú teszteket futtatsz (unit, integrációs, rendszer- és felhasználói elfogadási teszt), kik a felelősök, milyen eszközöket használtok, és milyen határidők vonatkoznak az egyes fázisokra. A jó teszttervben világos kritériumok szerepelnek a sikeres tesztre és a kilépési feltételekre is.

2. Unit tesztek menedzselése
A fejlesztők által írt unit tesztek célja, hogy már a kód szintjén kiszűrjétek az egyszerűbb hibákat. Itt érdemes bevezetni a folyamatos integrációt (CI), ami automatikusan lefuttatja a teszteket minden commit után. Így minél hamarabb derül ki, ha egy új feature valamit tönkretesz.

3. Integrációs tesztelés
Amikor az egyes modulok már önállóan működnek, következik az integrációs teszt: itt vizsgáljátok, hogy a komponensek gond nélkül kommunikálnak-e egymással. Hibajegy-kezelő rendszerben rögzítsetek mindent, és rendszeresen tartsatok bug triage meetingeket, ahol priorizáljátok a felmerülő problémákat.

4. Rendszer- és terheléses tesztek
A rendszer teszt során a weboldalt végponttól végpontig ellenőrzitek, mintha egy valós felhasználó böngészne: formák, adatbázis-műveletek, jogosultságkezelés, mind legyen terítéken. Később terheléses tesztekkel modellezhetitek a csúcsforgalmat: HDD, RAM, CPU terhelés monitorozására használhattok eszközöket, mint a JMeter vagy a Locust.

5. Felhasználói elfogadási teszt (UAT)
Ide érdemes bevonni a projektstakeholdereket és néhány végfelhasználót, akik kipróbálják a teljes funkciókészletet. A visszajelzéseik alapján finomhangoljátok az UI-t, és javítjátok az esetleges UX-problémákat.

6. Regressziós tesztelés és dokumentáció
Mielőtt élesítenétek a weboldalt, fussátok le újra a korábban kijavított hibák tesztcsomagját, hogy meggyőződjetek, semmi nem tört vissza. Minden fázisból készítsetek összefoglaló riportot, ami jól jön később a karbantartás során.

Ezzel a struktúrával átláthatóvá és kontrollálhatóvá válik a tesztelés, csökkented a kockázatot, és biztos lehetsz benne, hogy egy hibamentes, megbízható weboldalt adsz át a kispesti ügyfelednek. Sok sikert!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!