Ha hírlevelet küldesz a Rákosszentmihályi közönségnek, az első lépés, hogy pontosan tudd, kinek szól a tartalmad. A célcsoport-szegmentálás során felbontod a teljes listádat kisebb csomagokra: például új feliratkozókra, rendszeresen vásárlókra, inaktív olvasókra, vagy olyanokra, akik csak egy bizonyos termék-kategóriában érdekeltek. Ezzel a módszerrel olyan releváns üzeneteket küldhetsz, amik valóban megszólítják az embereket, és nem tűnsz általános reklámnak.
Az egyik legnagyobb előnye, hogy csökken a leiratkozások száma: ha valaki csak a helyi programokról szeretne tudni, ne küldj neki minden héten ugyanolyan általános akciós levelet. Inkább készíts egy szegmenst azokból, akik a Rákosszentmihály környéki rendezvények iránt érdeklődnek, és nekik küldj csak helyi eseményajánlót, színházi kedvezményt vagy gasztronómiai körsétát.
A remarketing eszközével pedig azt éred el, hogy azokat az embereket is el tudd érni, akik jártak már a weboldaladon, de nem iratkoztak fel hírlevélre, vagy épp nem vásároltak. Például beállíthatsz egy Facebook- vagy Google-hirdetést, ami csak a Rákosszentmihályi lakosoknak jelenik meg, és azt mondja: “Ne maradj le legújabb hírlevelemről, iratkozz fel most!” Így azon feliratkozókat növelheted, akik már egyszer érdeklődtek a szolgáltatásaid iránt.
Ahhoz, hogy a remarketing hatékony legyen, fontos a követés: használd a Google Analytics-et, vagy Facebook-pixelt, hogy lásd, ki járt a legutóbbi blogposztodon, vagy ki böngészte az akciós termékeidet. Ezt az információt vidd át a hírlevél platformodra, és állíts be automatizált kampányokat. Ha valaki például megnézte a “Rákosszentmihályi kávézók titkai” bejegyzésedet, de nem iratkozott fel, küldj neki egy emlékeztetőt: bemutatkozás + 10% kedvezmény a következő helyi túrára.
A tesztelésre is szánj időt: küldj kétféle tárgysort, szegmentált listákra, és nézd meg, melyik konvertál jobban. Ezután finomhangold a stratégiát, hogy a legjobban működő változat remarketinglevelként fusson. Így nemcsak növeled a feliratkozók számát, de a Rákosszentmihály környéki közösséged is egyre aktívabbá válik.