A remarketing lényege, hogy azokhoz az emberekhez jutsz vissza hirdetéseiddel, akik már jártak a weboldaladon vagy használják a mobilalkalmazásodat. Ez azért fontos Szombathely és Vas megye viszonylatában, mert a helyi közönség döntően ott szeret vásárolni és érdeklődni, ahol már régebben is járt. Ha jól építed fel a remarketinglistáidat, újraélénkítheted ezeknek a látogatóknak az érdeklődését, és növelheted a konverziós arányt.
Először is érdemes külön listákat kialakítanod azokból, akik csak a főoldalt nézték meg, és azokat, akik konkrét termékoldalakat látogattak meg. Így célzottabban szólíthatod meg őket: egy általános üzenet helyett személyre szabott ajánlatot vagy emlékeztetőt küldhetsz. Például, ha valaki sportfelszerelést nézett Szombathelyen, akkor neki szóló hirdetést jeleníthetsz meg a közelgő sporteseményekről vagy egy helyi akcióról.
A célcsoport-szegmentálás során több szempontot is figyelembe vehetsz. Demográfia alapján elkülönítheted a fiatalokat és a családosokat, de érdemes az érdeklődési köröket is bevonni: van, aki a művészetek iránt lelkesedik, mások pedig inkább a gasztronómia vagy a kirándulások felé kacsintgatnak Vas megye vidékén. Ha például egy szombathelyi kávézó vagy étterem üzemeltetsz, célzottan szólíthatod meg azokat, akik korábban ételrendelést kezdtek el, de nem fejezték be a folyamatot.
A helyi szegmentálásnál vedd figyelembe a városrészeket is: a belváros, Olad vagy az Újperint környékén élőknek más lehet az érdeklődési mintázata. Használj földrajzi célozást a Google Adsben, és a kampányok lefedését igazítsd a bolthoz vagy szolgáltatáshoz legközelebb eső szektorokra. Így növelheted a relevanciát, és csökkentheted a hirdetési költségeket.
Ne feledd a dinamikus remarketinget sem: ezzel automatikusan megjelenítheted a korábban nézett termékeket vagy szolgáltatásokat a különböző hirdetési felületeken. A rendszer frissíti az ajánlatokat, így mindig a legérdekesebb, legaktuálisabb tartalmat látja a felhasználó.
Végül mérd rendszeresen a kampányaid eredményeit: nézd a konverziós rátát, a kattintási arányt és a költség/konverzió mutatókat. Optimalizáld a listákat, bővítsd a szegmenteket, és kísérletezz a hirdetési kreatívokkal. Így Szombathely és Vas megye online közönségének megszólításában lépéselőnybe kerülhetsz, és hatékonyabbá válik a Google Ads hirdetéskezelésed.