Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Mikor a weboldalad teljesítményét méred Pécsen, öt kulcsfontosságú KPI-t mindig érdemes szem előtt tartani. Ezekkel a mutatókkal pontos képet kapsz arról, hogyan viselkednek a látogatók, honnan érkeznek, és hol érdemes továbbfejleszteni az oldalad.

1. Látogatószám és egyedi látogatók (Sessions és Users)
Ez az egyik legegyszerűbb mutató, mégis alapvető: hány alkalommal töltötték be az oldaladat, és ebből hány egyedi felhasználó volt? Pécsen, ahol a helyi közönség meghatározó, fontos látni, hogy a Baranya megyei felhasználók közül hányan térnek vissza. Könnyen követheted a növekedést, illetve azt is, ha esetleg egy kampány csak átmenetileg hozott forgalmat.

2. Oldalon töltött idő és oldalonkénti lapletöltések
Nem elég, hogy sokan rákattintanak a honlapodra; azt is látni kell, mennyi időt töltenek ott. Ha átlagosan 30 másodpercnél kevesebbet böngésznek, lehet, hogy a tartalom nem elég vonzó. Az oldalletöltések száma pedig mutatja, hány aloldalt néznek meg egy-egy látogatás során – minél magasabb, annál elmélyültebb érdeklődés.

3. Visszafordulási arány (Bounce Rate)
Ez az arány azt mutatja meg, hány százalékban távoznak a felhasználók anélkül, hogy bármilyen interakciót végeznének. Ha Pécsen vagy a környékeden különösen magas (például 70% fölött), érdemes átgondolni a kezdőlapon elhelyezett üzeneteket, a design-t és a felhívásokat (CTA-kat).

4. Konverziós arány
Akár egy online űrlap kitöltéséről, hírlevél-feliratkozásról vagy vásárlásról van szó, a konverziók követése a profit és a megtérülés záloga. Állíts be világos célt a Google Analyticsben vagy más eszközben, és figyeld, hogy a Pécsre célzott kampányok mekkora arányban hoznak tényleges eredményt.

5. Forgalmi források (Traffic Sources)
Fontos tudni, hogy a látogatók honnan jönnek: keresőből (organikus), közösségi médiából, fizetett hirdetésből vagy más webhelyekről. Ha például a helyi Facebook-csoportok hozzák a legtöbb látogatót, érdemes erősíteni ott a jelenlétedet. Ugyanígy, ha a Google Ads kampányaid nem hoznak minőségi forgalmat, finomhangolással javíthatsz a megtérülésen.

Ezeknek a KPI-knak a rendszeres követésével folyamatosan fejlesztheted a pécsi (és környékbeli) közönséged elköteleződését, optimalizálhatod a tartalmaidat, és növelheted a bevételeidet. Ne feledd: a weboldalad kijelzi az irányt, de csak akkor, ha figyeled a megfelelő mérőszámokat!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!