Ha már egyszer találkoztál a potenciális ügyfeleiddel – akár a weboldalad látogatói formájában, akár a kosár elhagyói között –, a remarketing kampány az a lépés, amivel újra rájuk tudsz irányítani. De mitől lesz igazán nyereséges egy ilyen kampány, különösen, ha Salgótarjánban szeretnél helyi közönséget megszólítani?
Először is szegmentálj tudatosan! Ne küldd ugyanazt az üzenetet mindenkinek. Készíts külön listát azokból, akik csak a főoldalt nézték meg, és másikat azokból, akik konkrét terméket tettek a kosárba, de nem fejezték be a vásárlást. Így személyre szabott ajánlatot küldhetsz: lehet ez kedvezmény, extra szállítási opció vagy ingyenes helyi átvétel Salgótarján több pontján.
Másodsorban gondolj a kreatívok frissességére! Ha ugyanazt a bannert mutatod újra és újra, előbb-utóbb vakítanak a felhasználók. Cseréld le 1–2 hetente az üzenetet, a képi világot, és kísérletezz különböző ajánlatokkal. Próbálj ki mozgóképes hirdetéseket is, mert azok több figyelmet generálnak.
A harmadik lépés a megfelelő költségkeret-kezelés. Ne hagyd, hogy a CPA (cost per acquisition) megugorjon. Tölts el időt a kampánycsoportok finomhangolásával: állíts be napi plafont, optimalizáld a tétjeidet, és kövesd nyomon folyamatosan az eredményeket. Salgótarjáni kapcsolódó kulcsszavak – például „Salgótarján bolt”, „Nógrád vármegye webshop” – használata segíthet abban, hogy a helyi keresésekre célzottabb eredményt kapj.
Negyedik pontként említeném az adatkövetést és elemzést. Integráld a Google Analytics-et és a Facebook Pixel-t, hogy pontosan lásd, mikor melyik remarketing listából hány bevétel származik. Így fel tudod térképezni, hogy melyik szegmensnél érdemes plusz büdzsét adni.
Végül ne feledkezz meg a landing page optimalizálásról! Nem elég, ha rákattintanak a hirdetésedre, és megérkeznek a főoldaladra. Készíts dedikált aloldalt, amely pontosan azt a terméket vagy szolgáltatást mutatja be, amit a remarketing hirdetésed ajánlott. Gyors betöltés, átlátható design és egyértelmű call-to-action nélkülözhetetlen.
Ha ezeket a lépéseket betartod, a remarketing kampányod nem csak kattintásokat hoz majd, hanem valódi, nyereséges üzletet Salgótarjánban és környékén is. Sok sikert!