Amikor PPC kampányt indítasz Újpesten, az első lépés a kulcsszó-kutatás. Először is felméred, milyen keresőkifejezéseket használnak a helyiek: „legjobb kávézó Újpest”, „számítógép szerviz Budapest IV. kerület” vagy „gyermekruha bolt Újpest Piac”. Ehhez használd a Google Ads Kulcsszótervezőt, és vess egy pillantást a versenytársak hirdetéseire is. Így kiszűrheted a túl általános, de drága kifejezéseket, és megtalálod azokat, amikkel valóban elérheted a célcsoportod.
A hirdetésszöveg és a landing oldal összeállítása során ügyelj rá, hogy a legfontosabb kulcsszavak szerepeljenek a címsorban és a leírásban. Ha például egy újpesti éttermet népszerűsítesz, használd a „friss mediterrán ételek Újpesten” megfogalmazást, és irányítsd a látogatót egy dedikált oldalra, ahol szerepel a helyi hangulatot idéző fotó, menü és elérhetőségek. A landing oldalnak reszponzívnak kell lennie, hogy mobilon is gyorsan betöltődjön – hiszen ma már a böngészések nagy része telefonról történik.
A kampánybeállítás során válaszd ki a megfelelő licittípust: ha gyors eredményeket szeretnél, indíts manuális CPC-vel, de hosszú távon érdemes lehet az automatizált licitstratégiákat (célt érő CPA vagy ROAS) is kipróbálni. Állítsd be a földrajzi célzást Újpestre, vagy akár a környező kerületekre, hogy a hirdetéseid csak azoknak jelenjenek meg, akik tényleg el tudnak jutni hozzád.
A kampány elindítása után következő lépés a folyamatos optimalizálás. Hetente ellenőrizd a kulcsszavak teljesítményét: tiltásra érdemesek azok, amelyek magas költség mellett sem hoznak kattintást, míg új kifejezéseket bővíthetsz ki. A/B tesztekkel próbálj ki több hirdetésszöveget és különböző landing oldalakat – így gyorsan kiderül, mi rezonál leginkább az újpesti közönséggel.
Végül állíts be konverziókövetést: mérd, hányan foglalnak asztalt, töltenek le árlistát vagy kérnek árajánlatot. Ezek az adatok segítenek finomhangolni a kampányt és maximalizálni a megtérülést. A PPC hirdetéskezelés nem egyszeri feladat, hanem ciklikus folyamat: kutatás, beállítás, mérés, optimalizálás.
Ha szeretnél profi segítséget a kulcsszó-kutatástól a konverzióig, keress bátran minket Újpesten! Segmentáljuk a célcsoportodat, és napi szinten kezeljük a kampányaidat, hogy még több vásárlót szerezz és növeld a bevételedet.