Először is tisztázzuk, miért érdemes helyi szemlélettel, Eger és Heves megye sajátosságait figyelembe véve hirdetéseket futtatni. A kulcsszó-kutatástól kezdve egészen a konverzióig végigkövetheted a folyamatot, így biztos lehetsz benne, hogy minden befektetett forint a megfelelő célcsoporthoz jut el.
1. Üzleti célok és célcsoport meghatározása
Első lépésben átbeszélünk mindent: mit szeretnél elérni (pl. webshop eladások, helyi szolgáltatások értékesítése, eseményregisztráció), és kik azok az egri vagy környékbeli lakosok, akik a legnagyobb eséllyel vásárolnak, érdeklődnek. Eger lakosságának demográfiai adatait és online viselkedését is érdemes átnézni.
2. Kulcsszó-kutatás Google-höz
A Google Ads esetében olyan kulcsszavakat gyűjtünk, amelyekre a helyiek keresnek. Például “egri cukrászda”, “Heves megyei ökotúra” vagy “Egerben festő szolgáltatás”. A terjedelmes listából szűkítjük a releváns, long-tail kifejezésekre, hogy csökkentsd a kattintásonkénti költséget és növeld a minőségi pontszámot.
3. Facebook célzás és érdeklődési körök
A Facebookon nem kulcsszavakra, hanem demográfia, érdeklődés és viselkedés alapján célozhatsz. Készíts egyedi célközönségeket: pl. egri egyetemisták, bor-rajongók vagy családosok, akik szívesen járnak helyi programokra. Használj Lookalike-publikumokat a meglévő ügyfélbázisból.
4. Hirdetéstervezés és kreatívok
Készíts több variánsát a hirdetésszövegnek és képeknek/videóknak. A Google Display hálózatán és a Facebookon is teszteld, hogy melyik a leghatékonyabb. Eger nevezetességeit – mint a Dobó tér vagy a Szépasszony-völgy – bátran építsd be vizuálisan, mert ezzel is megragadod a helyiek figyelmét.
5. Bidding stratégia és költségkeret
Állíts be napi vagy kampánykeretet, és válassz automatikus vagy manuális ajánlattételt. Kezdetben érdemes alacsonyabb CPC-re törekedni, majd a kampányoptimalizálás során finomhangolni.
6. Monitorozás és optimalizálás
Naplózd a kulcsmetrikákat (CTR, CPA, ROAS), és legalább hetente ellenőrizd a teljesítményt. A Google Analytics és a Facebook Pixel ad detailleket a felhasználói viselkedésről, így láthatod, hol akad el a vásárló a folyamatban.
7. A/B tesztelés és skálázás
Folyamatosan tesztelj új szövegeket, képeket, célzásokat. Ha találsz egy jól működő kombinációt, emeld a büdzsét, és terjeszd ki Heves megye többi településére is.
Ennyi volna a teljes út: a kulcsszó-kutatástól a konverzióig. Ha követed ezeket a lépéseket, hatékonyan hirdethetsz Egerben és környékén, minimalizálva a költségeket és maximalizálva az eredményeket. Sok sikert!