Profin beállított Google hirdetésed akkor hozza a várt eredményeket Veszprémben, ha tudatosan kezeled a költségkeretet. Először is határozd meg a kampány célját: növelni akarod a weboldal látogatottságát, több helyi leadet gyűjtenél, vagy közvetlen vásárlásokat ösztönöznél? Egyértelmű cél nélkül nehéz lesz beosztani a büdzsét, és nem tudsz valódi megtérülést mérni.
Másodszor készíts reális havi- vagy heti keretet. Ha például egy helyi szolgáltatást kínálsz Veszprém és környéke (Gyulafirátót, Sümeg) ügyfeleinek, akkor már napi 3–5 ezer forintból is látható eredményt érhetsz el, főleg ha okosan szűkíted a célzást. Ne feledd: a szűk célzás magasabb kattintási árakat (CPC-t) eredményezhet, de a konverziói arány is javul.
Harmadszor érdemes beállítani a kampányoknál a „költségoptimalizált” licitstratégiát, például a „Maximalizált konverzió” vagy a „Cél-CPA” opciókat. Ezek segítenek abban, hogy a Google hirdetési rendszere a te költségkeretedhez igazodva keresse a legjobb felhasználókat. Figyeld azonban rendszeresen az eredményeket, hiszen a magyar piacon, de különösen egy kisebb régióban (mint Veszprém vármegye), gyorsan változhat a versenyhelyzet.
Negyedszer tervezd be a tesztelést: kezdj el A/B teszteket futtatni hirdetésszöveggel, kulcsszólistákkal, céloldalakkal. Ha látod, hogy bizonyos hirdetések alacsonyabb CTR-rel vagy magasabb CPC-vel működnek, irányítsd át a büdzsét a jól szereplő elemekhez. Így nem égetsz el fölösleges költést.
Végül mindig állíts be konverziókövetést: telepítsd a Google Analytics-szel kapcsolódó kódot, és mérd, hány lead érkezik, illetve milyen értékben. E nélkül csak költést látsz, eredményt nem. Ha tudod, mennyi bevételt hozott a kampányod, pontosan ki tudod számolni a ROI-t, és bátrabban növelheted a költségkereted.
Ezekkel a lépésekkel nemcsak hatékonyabban gazdálkodsz a Google hirdetésekre szánt pénzzel, de a veszprémi és környékbeli célközönségedet is eredményesen éred el. Sok sikert a tervezéshez és a konverziók gyűjtéséhez!