Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Minden weboldal mögött értékes információk rejtőznek, csak tudnod kell, hogyan szűrd ki a lényeget. Ha Kecskemétről, Bács-Kiskun megye központjából működteted az oldalad, a helyi sajátosságok még inkább kiemelik az adatgyűjtés fontosságát. Íme néhány praktikus lépés, hogy a lehető legtöbbet hozd ki az elemzésekből.

Az alapok tisztázása
Először is nézd át azokat a mutatókat, amelyek tényleg számítanak a te céljaidhoz. Oldalletöltések, átlagos munkamenet-idő, visszafordulási arány – ezek csak kiindulópontok. Helyezd fókuszba a konverziós pontokat: webshopban a kosárelhagyást, szolgáltatásnál az ajánlatkérés gombját. Ha tisztában vagy azzal, mi mozgatja a látogatóidat, azonnal tudsz koncentrálni a fejlesztendő területekre.

Látogatói szegmensek kialakítása
Ne kezelj mindenkit egy kalap alá! Különítsd el a helyi – például Kecskemétről érkező – látogatókat az összes többitől. Így láthatod, mennyire hatékony a helyi reklámkampányod vagy a városi rendezvényekről szóló híradás. Ugyanígy érdemes mobilos és asztali felhasználókat elkülöníteni, hiszen az eltérő felhasználói szokások eltérő optimalizálási szükségleteket is jelentenek.

Célkitűzés és mérőszámok beállítása
Állíts fel reális, mérhető célokat. Mondjuk: „A következő hónapban 20%-kal növelem a helyi ajánlatkérések számát.” Kövesd nyomon ezeket az Analytics-ben beállított célokat, hogy tudd, a változtatások mennyire ütnek el a tervezett növekedéstől.

Folyamatos tesztelés és finomhangolás
A/B-tesztek segítségével kísérletezz a címsorokkal, képekkel, hívógombokkal. Milyen szöveg stimulálja jobban a kecskeméti közönséget? Melyik fotó hozza közelebb a márkádat? A statisztikák világosan megmutatják, mely verzió teljesít jobban, így folyamatosan tolhatod kifelé a határokat.

Helyi tartalom és SEO
Ne feledkezz meg a helyi keresőoptimalizálásról: kerülj be a „Kecskemét”, „Bács-Kiskun” kifejezésekre épülő long tail kulcsszavakra. Írj a város aktuális eseményeiről, interjúzz helyi szereplőkkel, és linkeld be őket a blogbejegyzésekben. A releváns tartalom és a jó linkek gyorsan javítják a rangsorolást.

Összegzés
A weboldal-analitika nem bonyolult, csak rendszerezetten és céltudatosan kell hozzáállnod. Határozd meg a fontos mutatókat, szegmentáld a közönséged, állíts fel egyértelmű célokat, és tesztelj folyamatosan. Ha pedig helyben – Kecskeméten, Bács-Kiskun megyében – akarod igazán növelni a forgalmadat, ne hagyd ki a helyi SEO lehetőségeit sem. Így akár a legkisebb adatból is kihozhatod a maximumot.

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!