Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Online marketingben a hirdetéscsoportok átgondolt felépítése és folyamatos finomítása kulcsfontosságú, ha Pécsen vagy Baranya más településein szeretnél eredményes kampányt futtatni. Íme néhány praktikus tipp, hogy a Google Ads vagy Facebook Ads felületeken ne csak költséghatékonyan, hanem hatékonyan is hirdess.

1. Kulcsszó-csoportosítás helyi szemlélettel
Először is érdemes külön csoportba gyűjteni a pécsi, mecseki és más baranyai kifejezéseket: „Pécsi utazás”, „Baranya wellness”, „Zsolnay negyed programok”. Így a hirdetésedben is meg tudod szólítani azokat, akik kifejezetten a régió iránt érdeklődnek. Külön csoportba rakd az általánosabb, országos kulcsszavakat („wellness hétvége”), és ne felejtsd el negatív kulcsszavakkal szűrni a felesleges kattintásokat („ingyen”, „munka”, ha nem erre célzol).

2. Helyspecifikus hirdetésszövegek
A hirdetéscsoporton belül minden kulcsszókészlethez írj személyre szabott, helyi elemekre építő hirdetésszöveget. Például említsd a Mecsek panorámáját, a pécsi egyetemi várost, a híres Zsolnay Negyed hangulatát. Rövid, tömör üzenetben mutasd be az előnyöket: „Fedezd fel Pécs rejtett kincseit! Foglalj most”, vagy „Baranya legjobb wellness-ajánlatai várnak”.

3. Minőségi mutatók és A/B tesztek
Ne elégedj meg az egyetlen hirdetésszöveggel! Készíts legalább két verziót címsorban és leírásban is, majd rendszeresen futtasd őket A/B tesztben. Figyeld a kattintási arányt (CTR) és a konverziós rátát: ha valamelyik szöveg lemarad, cseréld le, és próbálj ki új üzeneteket. A Google Ads minőségi mutatói (Quality Score) javulnak, ha relevánsabb hirdetéseket és céloldalakat kínálsz.

4. Földrajzi és időbeli célzás
Állítsd be a kampányban, hogy csak Pécsre vagy a teljes Baranya megyére fusson a hirdetés. Ha szezonális ajánlatod van (pl. nyári tábor, karácsonyi wellness), időzítsd a költést épp a legaktívabb hónapokra. A napi vagy heti költségkeret-elosztással megakadályozhatod, hogy egy nap alatt kimerüljön a büdzsé.

5. Elemzés és folyamatos finomítás
Hetente nézd át a teljesítményadatokat: melyik hirdetéscsoport hozza a legtöbb érdeklődőt, melyik kulcsszó drágul, hol zuhant a konverziós arány. Eredmények alapján állíts be további szűrőket, emelj árat a jól konvertáló kifejezésekre, és csökkentsd azoknál, amelyek nem hoznak értékes kattintásokat.

Ezzel a módszerrel nem csak spórolsz, de a helyi közönséged is pontosabban célozhatod meg. Így a pécsi vagy baranyai vállalkozásod garantáltan több ügyfelet szerez az online térben. Sok sikert a hirdetések optimalizálásához!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!