Mielőtt belevágnál a kampánybeállításba, gondold végig, kiket szeretnél elérni Kőbányán. A hirdetéscsoportok kialakítása során az a cél, hogy minél inkább célzott, releváns üzenetekkel szólítsd meg a potenciális érdeklődőket. Először is érdemes szegmentálni a közönségedet – például életkor, érdeklődési kör vagy korábbi viselkedés alapján. Ha pontosan tudod, kinek szól a hirdetés, könnyebben alakítod ki a megfelelő kulcsszólistát és hirdetési üzenetet.
Kulcsszókutatásnál ne csak általános, de helyi kifejezéseket is gyűjts. Például: “lakásfelújítás Kőbánya”, “autószerviz Kőbánya”, “fodrászat Kőbánya belváros” és ezek változatai. Így minden hirdetéscsoportod tartalma igazodik majd a keresett kifejezésekhez, és növekszik az átkattintási arány (CTR). Ne feledkezz meg a negatív kulcsszavakról sem: ha nem szeretnél például lakáseladással kapcsolatos kereséseket megjeleníteni, állíts be “eladó”, “ingatlanos” stb. kifejezéseket, hogy kerüld a nem releváns kattintásokat.
Geotargetálással még pontosabban célozhatsz: állítsd be, hogy hirdetéseid kizárólag Kőbánya közigazgatási területén jelenjenek meg. Ha szeretsz kísérletezni, csinálj külön ad csoportot például Kőbánya-Óhegyre és Kőbánya-Kertvárosra, mert az emberek keresési szokásai kerületenként is eltérőek lehetnek. Így a hirdetések szövegét is tudod finomhangolni: például “Szuper konditerem Kőbánya-Óhegyen” vs. “Kertvárosi jógaórák kedvező áron”.
Ne elégedj meg egyetlen hirdetésszöveggel, tesztelj legalább két-három variánst mindegyik csoportban. Próbálj ki különböző call-to-actionöket (pl. “Regisztrálj ingyenes konzultációra” vs. “Foglalj időpontot most”), és figyeld, melyik teljesít jobban. A folyamatos A/B tesztelés segít kiszűrni azokat a megoldásokat, amik valóban leadeket hoznak.
Rendszeresen elemezd az adatokat: CPC, CTR, konverziós ráta, minőségi pontszámok. Ha egy hirdetéscsoport teljesítménye elmarad, vizsgáld meg a kulcsszólistát, a hirdetésszöveget és a céloldalt is. Gyakran előfordul, hogy egy kis módosítás – egy jobb ajánlat, egy világosabb üzenet – drámai javulást hoz.
Végül ne feledd: a leadgenerálás Kőbányán is az együttműködésről szól. Ha van rá lehetőség, egyeztess az értékesítő csapattal, hogy ők is visszajelezhessenek a beérkező leadek minőségéről. Így finomíthatod a hirdetéscsoportokat és folyamatosan növelheted a kampány hatékonyságát. Sok sikert a teszteléshez és az optimalizáláshoz!