Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Ha van weboldalad a Belváros-Lipótváros szívében, fontos, hogy tudd, kik látogatnak, honnan érkeznek, és mivel foglalkoznak leginkább. A webanalitika segít abban, hogy a helyi vállalkozásodat, éttermedet vagy szolgáltatásodat még célzottabban, hatékonyabban építsd. Két népszerű eszköz közül választhatsz: a Google Analyticset és a Matomót. Nézzük meg, miben különböznek, és melyik illik jobban a budapesti belvárosi igényekhez.

Elsőként a Google Analyticsről. Ingyenes verziója komoly funkcionalitást kínál: részletes statisztikák, valós idejű adatok, konverziókövetés, kampányelemzés. A Google-ökoszisztémába könnyen integrálható, ha Adwordsöt vagy Search Console-t használsz, szinte magától összekapcsolódik. A felület barátságos, számos előre elkészített jelentést kapsz, és ha van tapasztalatod, akár saját szegmenseket és eseményeket is beállíthatsz.

Viszont a Google Analyticsnek is vannak hátrányai. A legnagyobb kérdés az adatvédelem: az adatokat a Google szerverein tárolják, és bár a GDPR-nak megfelel, magyar szemmel néha túlságosan „fekete doboz”. A mintavételezés pontossága nagy forgalomnál csökkenhet, és a személyesebb adatkezelést korlátozhatja. Ha különösen érzékeny szektorban dolgozol (orvosi rendelő, jogi szolgáltatások), fontosabb lehet a teljes kontroll.

A Matomo (korábban Piwik) ezzel szemben leginkább abban erős, hogy saját szerverre telepíted. Így teljes tulajdonodban és felelősségedben van minden adat, nincs kétes szolgáltatói harmadik fél. A Matomo nyílt forráskódú, testre szabható, és a GDPR-nál szigorúbb adatkezelést is lehetővé teszi: IP-cím anonimizálás, adattárolási idő tetszés szerint állítható.

Hátránya viszont, hogy a Matomo futtatásához megbízható tárhelyre van szükség, a beállítása technikai tudást igényel, és a nagy forgalmú weboldalakon rendszeresen karbantartást is érdemes ütemezni. Nincs ingyenes felhőalapú verzió, de a saját hostolásért cserébe cserébe rugalmas vagy.

A GDPR-szempontok Belváros-Lipótváros környékén is egyre fontosabbak. Ha szeretnéd, hogy minden szinten a tied legyen az irányítás, és nem akarsz attól tartani, hogy Google-adatvédelmi frissítések változtatják a mérési logikát, a Matomo a jobb választás. Ha viszont nem akarsz szerverterhekkel bíbelődni, és kényelmes, ingyenes, jól dokumentált felületet keresel, a Google Analyticset válaszd.

Összegzésül: kisebb költségvetés, gyors telepítés és Google-integráció esetén Google Analytics, míg adatvédelem, testre szabhatóság és teljes kontroll miatt Matomo illik inkább a belvárosi weboldalakhoz. Vizsgáld meg a saját igényeidet, és válassz tudatosan!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!