Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Ha éppen azt tervezed, hogy belevágsz egy új weboldalba Békéscsabán vagy frissítenéd a meglévőt, előbb-utóbb szembejöhet a kérdés: Google Analytics vagy Matomo? Mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai, nézzük sorban, hogy melyik illik jobban a te igényeidhez.

Első körben a használhatóságot érdemes megnézni. A Google Analytics rendkívül elterjedt, rengeteg oktatóanyag és közösségi támogatás áll rendelkezésre. Ha valaha is találkoztál már képernyőkép alapján statisztikákkal, nagy eséllyel ez volt az. A felület modern, vizuális, a jelentések felépítése egyértelmű. A hátránya viszont, hogy a Google szerverein tárolódnak az adataid, tehát nem neked van a teljes kontrollod, és a GDPR-kompatibilitás is komolyabb odafigyelést igényel.

A Matomo (korábban Piwik) ezzel szemben saját szerverre telepíthető, vagy használhatod felhőben is az előfizetős szolgáltatásukat. Ez hatalmas előny, ha adatvédelmi szempontból a nulladik prioritás a teljes kontroll, hiszen a látogatókról gyűjtött információk nálad maradnak. Emellett GDPR-szempontból is kényelmesebb neked: a Matomo automatikusan biztosítja az anonimizáláshoz és az opt-in/opt-out kezelésekhez szükséges funkciókat.

Ha a funkciókat nézzük, mindkettő tud valós idejű statisztikákat, konverziókövetést, céloldal-elemzést, A/B teszteket és e-kereskedelmi riportokat. A Google Analyticshez azonban több kiegészítő plug-in, integráció és marketing eszköz, például Search Console, Ads, Data Studio csatlakoztatható natívan. A Matomo közösségi plugin-piac is szépen bővül, de még nem érte el a Google ökoszisztéma méretét.

Az ár kérdése sem elhanyagolható. A Google Analytics alapban ingyenes, ám a nagyobb adattárolási igény vagy prémium funkciók (GA360) már komoly költséget jelentenek. A Matomo Community Edition ingyenes, de ha hostingot veszel igénybe, vagy vállalati támogatást kérsz, akkor ez is jelenthet havidíjat.

Összességében, ha kisvállalkozásként, például belföldi bemutatóoldalt vagy kisebb webáruházat tartasz fent Békéscsabán, és az adatvédelem kiemelten fontos, a Matomo a te barátod. Ha pedig a marketinges csapatod már Google-termékekre épít, vagy komplexebb, hirdetésközpontú stratégiát követsz, a Google Analytics lehet az ideális választás. Jó mérőszámokat, és sikeres weboldalt kívánok!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!