Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

Weboldalad hatékonyságát csak akkor tudod igazán a maximumra emelni, ha pontos képet kapsz arról, hogyan használják látogatóid az egyes elemeket. Ebben nyújtanak hatalmas segítséget az A/B-tesztelés és a heatmap elemzések. Miskolci vállalkozóként – akinek fontos, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is érezhető legyen az online jelenléted eredménye – kifejezetten ajánlott bevezetned ezeket az eszközöket.

Elsőként az A/B-tesztelésről érdemes beszélni. Lényege, hogy két – vagy több – változatot hozol létre ugyanarról az oldalról (például különböző gombszínek, címsorok vagy képi megjelenés), majd valamilyen forgalomszűrő segítségével a látogatóid fele az A, a másik fele a B verziót látja. Idővel kiderül, melyik verzió teljesít jobban: több kattintást, leadet vagy vásárlást generál. Így nem tippelgetsz, hanem adatok alapján döntesz.

A heatmap pedig vizuálisan mutatja meg, hová néznek a felhasználók, mire kattintanak vagy mennyit görgetnek. Három fő típusa van:
– Klikk-heatmap, ami a kattintások eloszlását térképezi fel,
– egérmozgás-heatmap, amely azt követi, merre viszik az egeret,
– görgetési heatmap, amely azt mutatja meg, hol hagyják abba az oldal aljára görgetést.
Ezekkel az eszközökkel gyorsan kiderül, mely tartalmak és gombok működnek jól, hol akad fenn a szem, illetve hol veszíted el a látogatóid figyelmét.

Miskolcon és a környező településeken is egyre több cég ismeri fel: a professzionális A/B-tesztelés és heatmap elemzés nem luxus, hanem alapfeltétel a versenyképes weboldalhoz. Ha például egy helyi szolgáltatást kínálsz, fontos, hogy a megrendelő gomb, az árlista vagy a kapcsolati űrlap kiemelése valós igényekre reagáljon, ne pedig a weboldal feltételezett struktúrájára épüljön.

Hogyan kezdj hozzá? Először válassz megbízható eszközt: a Google Optimize vagy a VWO A/B tesztekre, a Hotjar vagy a Crazy Egg pedig heatmap elemzésekre remek. Állíts fel világos célokat (pl. konverzió 15%-os növelése), majd egyetlen változón módosíts egyszerre, hogy biztos legyen az eredmény. Szánj rá elegendő időt és mintaméretet, hogy statisztikailag is megbízható legyen az összehasonlítás.

Ha így dolgozol, hamarosan rengeteg használható adatod lesz, amivel Miskolc és Borsod-Abaúj-Zemplén régiójában is kimagasló weboldal-élményt tudsz nyújtani. Érdemes belevágni még ma, hiszen a részletes elemzés a siker egyik leggyorsabb útja.

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!