Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés - Weboldal készítés - Digitális Marketing - PPC Kampánykezelés - Google Ads hirdetéskezelés - Facebook hirdetéskezelés -

A Rózsadombi weboldal korábban szinte mindig percekig töltődött be, és ez szépen visszavetette a látogatottságot meg a konverziót is. Az A/B-teszteken viszont világosan látszott, hogy a gyors oldal 25–30%-kal jobb elköteleződést hozott, kevesebb visszafordulással és több idővel, amit a felhasználók megtöltöttek a tartalommal.

Első lépésként diagnosztikai eszközökkel vizsgáltuk a problémát: Google PageSpeed Insights, GTmetrix és WebPageTest mutatta meg, hol akad el a betöltés. A képek gyakran túl nagyok voltak, ráadásul a cache beállítások sem voltak optimálisak. Ha te is hasonló hibába ütközöl, ellenőrizd rendszeresen a képméreteket és állíts be legalább heti automatikus tömörítést, valamint hosszabb élettartamú HTTP cache fejléceket.

A következő tesztfázisban összehasonlítottuk a CDN használatát a szerveroldali optimalizálással. A CDN-rel globálisan 20–30%-os sebességnövekedést értünk el, viszont a szerver finomhangolása – HTTP/2 engedélyezése, Gzip vagy Brotli tömörítés, adatbázis-indexek átnézése – hozta a stabilabb, helyi látogatóknál érezhető pörgést. Végül mindkettőt alkalmaztuk, így a Rózsadombi felhasználók villámgyors élményt kaptak.

Tapasztalat: a lassú oldal nemcsak UX- és SEO-probléma – a Google bünteti a nagy betöltési időt, amit rossz helyezésekben és kevesebb organikus forgalomban érdemes mérni. A huntjai nincsenek kőbe vésve, folyamatosan tesztelj és mérj. A leggyakoribb hibák: túl nagy képek, nem használt cache, felesleges JS/CSS fájlok, valamint harmadik féltől származó szkriptek, amik akár másodperceket is hozzáadnak az összidőhöz.

Profik tippjei: lazy load bevezetése a képeknek, kritikus CSS inline-olása, minimalizált JavaScript, valamint superfokozott HTTP/2 előtöltés. A/B-tesztek során mindig csak egy változtatást alkalmazz egyszerre, különben nehéz lesz megállapítani, mi hozta az igazi javulást.

Végül az eredmények: a kontroll oldallal szemben a gyorsított verzió 35%-kal csökkentette a visszafordulást, 18%-kal nőtt az oldalon eltöltött idő, és 22%-kal több konverzióval zártuk a kísérletet. Ha a te weboldalad is döcög, ne habozz belevágni az optimalizálásba, mert a megtérülés szinte azonnali!

Kezdjük el a közös munkát!

Foglalj hozzánk időpontot egy ingyenes, kötelezettségmentes online konzultációra, ahol megismerhetjük egymást és a projekted részleteit. 

Alig várjuk, hogy találkozzunk!